Levering & Retourneren
Levering en betaling
Wij bieden GRATIS verzending naar Nederland voor bestellingen van meer dan € 200.
*Voor bestellingen van minder dan €200 worden € 7,95 verzendkosten in rekening gebracht.
Nadat je je bestelling op de website hebt geplaatst en de betaling hebt gedaan, zullen we je bestelling binnen 1 werkdagen verwerken. Nadat je bestelling is verwerkt, zou je de zending binnen 2-4 werkdagen moeten ontvangen, tenzij de verzending wordt beïnvloed door natuurlijke gebeurtenissen.
Alle producten die op onze website zijn gekocht, worden aan je geleverd door GLS of andere vergelijkbare koeriers die beschikbaar zijn voor een snellere levering. Nadat we je bestelling hebben verwerkt, sturen we je een bevestigingsbrief met daarin je verzendingsnummer voor de tracking.
Opmerking: Pakketten worden niet verzonden of geleverd in het weekend of op lokale feestdagen.
RETOURBELEID
- 30 dagen tevredenheidsgarantie -
U kunt bij ons aangekochte producten binnen 30 dagen na aankoop retourneren. Kiest u ervoor om het product na 14 dagen (binnen de 30 dagen) te retourneren, dan kunnen er extra kosten in rekening worden gebracht.
Volgens de Europese regelgeving heeft de koper het recht om producten te retourneren. De consument is tevens verantwoordelijk voor waardevermindering van de goederen indien het product wordt gebruikt voor andere doeleinden dan het onderzoeken van de aard, kenmerken en functionaliteit ervan. Daarom willen we benadrukken dat de koper, bij uitoefening van het herroepingsrecht, het recht heeft om het product uitsluitend te gebruiken voor zover nodig om het te testen, op dezelfde manier als in een fysieke winkel vóór aankoop.
De koper is verantwoordelijk voor elk misbruik van het product dat verder gaat dan noodzakelijk is voor het testen en in strijd is met de principes van eerlijkheid, evenals voor elke vermindering van de waarde, kwaliteit en veiligheid van het product.
Bij het retourneren van artikelen dient de koper zich aan de volgende voorwaarden te houden:
- Het artikel moet in de originele verpakking zitten;
- Het product mag niet beschadigd zijn;
Beschadiging of verwijdering van garantiezegels, serienummers of logo’s leidt tot diskwalificatie van de retourzending; - Het product moet ongebruikt zijn en zijn oorspronkelijke uiterlijk behouden (labels intact, beschermfolie ongepeld, enz.). Dit geldt niet als het product defect is;
- Het artikel moet zich in dezelfde staat bevinden als bij ontvangst;
- De koper moet zijn/haar naam, bestelnummer en ingevuld retourformulier opgeven;
- De verkoper behoudt zich het recht voor om geretourneerde goederen te weigeren indien niet aan de retourvoorwaarden wordt voldaan;
- De koper kan de koopovereenkomst niet annuleren en het artikel niet retourneren als het product beschadigd is of het uiterlijk aanzienlijk is veranderd;
- De koper is verantwoordelijk voor de retourkosten;
- Het retourproces moet de door de verkoper aangegeven procedure volgen.
Houd er daarnaast rekening mee dat:
We rekenen 30%* herinvoerkosten voor de geretourneerde artikelen, plus een initiële bezorgkosten van € 8. Als u een artikel wilt retourneren dat u via onze website hebt gekocht, bent u verantwoordelijk voor de retourkosten, aangezien wij deze kosten niet dekken. We begrijpen dat dit ongemak kan veroorzaken en we streven ernaar om de best mogelijke service te bieden bij het afhandelen van alle vragen. Volgens de regelgeving van de Europese Unie zijn verkopers echter niet verplicht om retourlabels te verstrekken of de retourkosten te dekken. We hopen dat u ons standpunt hierover begrijpt.
*De herinvoerkosten zijn niet van toepassing als het artikel nieuw en ongebruikt is.
Nadat een product is uitgepakt en gebruikt, zal het onvermijdelijk gebruikssporen vertonen. Geen enkele klant verwacht een gebruikt product te ontvangen. Daarom kunnen er extra verwerkingskosten in rekening worden gebracht, zoals het opknappen van het apparaat of het opnieuw monteren ervan met bestaande materialen.
Te nemen stappen bij het retourneren van een product
Stap #1 – Neem contact op met onze klantenservice binnen 30 dagen na ontvangst van de bestelde producten via het e-mailadres info@hesterpro.nl. Geef de klantenservice uw volledige naam, e-mailadres, ordernummer en geef kort de reden aan waarom u het product wilt retourneren en in welke staat het verkeert.
Stap #2 – Ons klantenserviceteam zal reageren op uw verzoek, en als uw retourverzoek voldoet aan de voorwaarden zoals uiteengezet in dit Retourbeleid en de Gebruiksvoorwaarden, zal ons klantenserviceteam u verdere instructies geven over hoe en waar u uw producten kunt retourneren.
Houd er rekening mee dat we alleen geretourneerde producten accepteren en terugbetalen als ze worden teruggestuurd naar het adres dat door ons klantenserviceteam is verstrekt. Stuur alstublieft geen retouren naar ons kantooradres of naar het oorspronkelijke adres vanwaar ze afkomstig zijn, omdat we ze daar niet kunnen accepteren en we in staat zullen zijn om uw retour niet te identificeren en een terugbetaling daarvoor af te geven.
Stap #3 – Verpak uw product veilig en stevig opnieuw, voeg uw bestelinformatie toe (naam, achternaam, bestelnummer en website waar u het heeft gekocht) in het pakket en stuur de retourproducten naar het retouradres dat u is verstrekt door ons klantenserviceteam. Houd er rekening mee dat we alleen geretourneerde producten kunnen accepteren als ze uw bestelinformatie bevatten en naar ons aangegeven retouradres worden gestuurd.
Stap #4 – Stuur ons het trackingnummer van het retourpakket en uw unieke retourlink. Houd er rekening mee dat de verzendkosten voor retournering niet worden vergoed. Retouren zonder trackingnummers kunnen worden geweigerd door ons magazijn, zorg er daarom voor dat u aangetekende post of een andere traceerbare verzendmethode gebruikt en vergeet niet ons het trackingnummer te verstrekken.
Stap #5 : Als we de geretourneerde producten ontvangen en geïnspecteerd hebben, dan ontvangt u de betaling binnen 14 werkdagen terug.
Nadat de retournering verwerkt is, duurt het meestal 3-5 werkdagen voordat u het geld op uw bankrekening heeft staan. De stornering wordt gedaan via de betaalmethode waarmee u de bestelling betaald heeft.
Lees meer informatie over ons retourbeleid in de Algemene voorwaarden